Sbernice na domaci automatizaci: RS-485 nebo Ethernet?

Martin Vancl tux.martin na gmail.com
Úterý Červen 17 14:22:00 CEST 2014

Dne 17. června 2014 13:26 Martin Hanek <martin.hanek na centrum.cz> napsal(a):
> Nevím jak jste to testoval, ale máme nataženy stovky metrů linky RS-485
> běžně kabely CMFM. Žádné kroucení netřeba. RS485 jede po telefonních
> kabelech, CMFM, UTP a žádné problémy na desítky i stovky metrů.
> Je pravda, že linky máme třívodičové, tedy A, B + GNDR (GND před odpor
> 100R). Na delší trasy je důležité zakončení, ale to už musí být třeba do
> hvězdice.

Mel jsem nejake levne cinske RS-232 - RS-485 prevodniky, mozna to bylo
tim. Jesto to otestuji s MAX485, ale ten stoji v GM kolem 50Kc a tim
zacina byt vyhodnejsi ethernet.

Dne 17. června 2014 13:46 gatilo <gatilo na centrum.cz> napsal(a):
>  17.6.2014, 13:44:52
>
> Nevim jakou to pro vas ma prioritu, ale uvazoval jste i energetickou
> narocnost toho switche a ethernet modulu ?

Podle datasheetu je maximum 180mA. Ted nemam ethernet modul u sebe,
takze to hned nemuzu zmerit. Urcite to ale udelam.
Umim si predtavit, napriklad u modulu s mateostanici, ktera jednou za
minutu posle 2 cisla, ze bych na 50s odpojil napajeni ethernet modulu.
Zni to hrozne prasacky, ale je nepotrebuju komunikaci z pc do
meteostanice.
Switch odhaduji do 2W.

--
S pozdravem