STM32F0xx a počítání zapnutí

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Úterý Červen 17 09:57:14 CEST 2014

Tohle funguje, používám to taky. Zapisuje se vždy jen 16.bitový word na
místo, kde byla předtím hodnota 0xFFFF. Když tam je něco jiného, provede
se jakoby operace & mezi tím, co tam bylo původně a novou hodnotou a
vyhodí to chybu ve stavovém registru. Prostě zápis umí jen nastavit bity
z 1 na 0.
Nastavit bity z 0 na 1 lze jen operací mazání a ta se provádí po
stránkách s velikostí 1 KiB. Předpokládám, že životnost je dána počtem
cyklů přechodu bitu 1-0-1, tedy fakticky počtem mazání stránky, takže
když používám na stránce jen ten jediný 16.bitový údaj, který zapisuji
vždy na novou pozici, zvětší se počet možných zápisů jakoby 512x. Ale je
to jen odůvodněný předpoklad, možná je to jinak, stejně v praxi nelze
počet možných přepisů nijak přesně změřit. Tu stránku klidně můžete
přepsat třeba milionkrát, chybu to nevyhodí, ale data to pak udrží jen
krátkou dobu.

Mrazík