3 x LiIon v sérii - jak ochránit proti podvybití

Neděle Červen 15 12:24:28 CEST 2014

Dobré nedělní poledne přeji.
Omlouvám se, že opět vytahuji oblíbené téma ale rád bych si shrnul poznatky z diskuzí, které zde před nedávnem proběhly asi ve čtyřech různých vláknech...
Potřebuju vybavit svítilnu původně na 12V třemi LiIon bateriemi do série - hodlám použít baterie z vyřazených notebookových packů.
Pokud jsem pochopil principy, které zde byly přetřásány, tak stačí do svítilny umístit regulátor napětí (s omezením proudu podle článku) nastavený na 3x4,2=12,6V. Pokud budu chtít zajistit články proti přebití vlivem různých kapacit, pak je přemostím balancery (zenerky podle Zajíce http://www.zajic.cz/omezovac/omezovac.htm) ale podle některých diskutujících to ani není nutno. Regulátor budu napájet něčím (libovolným zdrojem) který mi zajistí napětí a proud.
Jedinou otázku, kterou mám je - jak zajistit ochranu proti podvybití. V diskuzi byl citován obvod NT1854 který snad zajistí oboje (včetně přebití) ale vyžaduje nějaké nespecifikované N-MOSFety u kterých nevím zda nejsou nějaké speciální požadavky. Navíc je (v GME) označen jako doprodej. Mohli byste mi někdo z vás poradit, jak s ochranou proti podvybití? Nestačilo by jen hlídat napětí celé série a při poklesu pod 3x2,5=7,5V to celé vypnout (relé s komparátorem) ?
Děkuji předem za konzultaci.

Kručinský