RE: OT: světlo do koupelny

Zdenek zdej na atlas.cz
Pátek Červen 13 14:39:40 CEST 2014

V koupelně podobných rozměrů mám 2x LED 4W a úplně to stačí. Takže to máte s rezervou.

Jen mám špatné zkušenosti s těmi čínskými. Pravidelně odcházely. Pak jsem nakoupil v akci v Lidlu a je klid…

Zdeněk

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Michal Grunt
Sent: Friday, June 13, 2014 1:07 PM
To: HW-news
Subject: RE: OT: světlo do koupelny

Na normu se kouknu. Před časem jsem ji trochu studoval a tak jak jsem to chtěl (12V halogen, zdroj do protějšího rohu od vany) tak to snad bylo OK. Akorát jsem si neuvědomil, že halogeny potřebují nad stropem cca 10cm volného místa a to tam nemám… Bude stačit na koupelnu cca 2x2m 4x5W LED (4x450lm)?

Např. tohle? http://www.dx.com/p/hugewin-htd754-5w-400lm-3500k-1-cob-warm-white-ceiling-lamp-silver-ac-85-265v-311786

Koukal jsem po driverech s dvojitou izolaci (na CZ e-shopech) a nějak mi není jasné jak silný bych vůbec potřeboval resp. není tam např. uvedeno jaký proud je nastaven pro LED. Je tam třeba uvedeno 12V/10W a to je vše. Takže teoreticky (podle příkonu LED světel 4x5W) potřebuji 20W nebo raději nějakou rezervu takže trochu víc? A co proud, dá se u toho nastavovat, aby LED nejela naplno a měla vyšší životnost, nehřála se tolik atd.? Třeba ten COB potřebuje trošku jiný proud (na měniči u uvedeného odkazu píší 12-24V 300mA – ten bych samozřejmě nepoužil, koupil bych jeden společný silnější pokud možno s dvojitou izolací) než běžná 1W LED...