RE: OT: světlo do koupelny

Michal Grunt michal.grunt na vynet.cz
Pátek Červen 13 13:07:13 CEST 2014

Na normu se kouknu. Před časem jsem ji trochu studoval a tak jak jsem to chtěl (12V halogen, zdroj do protějšího rohu od vany) tak to snad bylo OK. Akorát jsem si neuvědomil, že halogeny potřebují nad stropem cca 10cm volného místa a to tam nemám… Bude stačit na koupelnu cca 2x2m 4x5W LED (4x450lm)?
Např. tohle? http://www.dx.com/p/hugewin-htd754-5w-400lm-3500k-1-cob-warm-white-ceiling-lamp-silver-ac-85-265v-311786
Koukal jsem po driverech s dvojitou izolaci (na CZ e-shopech) a nějak mi není jasné jak silný bych vůbec potřeboval resp. není tam např. uvedeno jaký proud je nastaven pro LED. Je tam třeba uvedeno 12V/10W a to je vše. Takže teoreticky (podle příkonu LED světel 4x5W) potřebuji 20W nebo raději nějakou rezervu takže trochu víc? A co proud, dá se u toho nastavovat, aby LED nejela naplno a měla vyšší životnost, nehřála se tolik atd.? Třeba ten COB potřebuje trošku jiný proud (na měniči u uvedeného odkazu píší 12-24V 300mA – ten bych samozřejmě nepoužil, koupil bych jeden společný silnější pokud možno s dvojitou izolací) než běžná 1W LED...

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jirka Mww
Sent: Thursday, June 12, 2014 3:51 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT: světlo do koupelny

Na první pohled by to asi vyhovělo. Nejlepší by bylo půjčit si příslušnou normu pro instace v koupelnách, přečíst si ji a odškrtat si, zda vše požadované splňujete.
V koupelnách jsou stanoveny určité zóny ve vztahu k vaně a umyvadlu , kde něco může a nebo nesmí být.  12V je bezpečné napětí, pokud
je ten váš měnič s dvojitou izolací.   Pak byste to světlo mohl mít i ve vaně pod vodou.