podme varit opticke vlakno, elektricky

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Středa Červen 11 09:26:27 CEST 2014

Hm, presnost... no mala by byt taka dobra ako je to len mozne ;-)
Vobec to neviem kvantifikovat. Ak budu mat vzdialenosti poskodeni
velky rozptyl, tak bude spektralny peak nizsi a sirsi, ale nechce sa
mi riesit maxwellove rovnice aby som si vypocital ze pri rozostupe
415um musi byt tolerancia mensia ako 1,8um, ked tie cisla aj tak budu
nepresne lebo nemam dostatocne presne modely pouzitych komponentov.
Zhodou okolnosti mam poruke na prvotne experimenty celkom presny
posuvny stage s krokom 1um (ktory neskor nahradim domacim vybavenim),
tak na tom to snad zistim.

Co sa tyka toho druheho mailu:
Pozdlzne prasknute vlakno sa mi paci viac, uz len zistit ako na to :-)
Je pravda ze pri rypani do vlakna (pokial sa fikne az k jadru) nabude
naviazanie do claddingu velmi dobre (ale nejake urcite bude), ale opat
neviem povedat ci by to stacilo (ako sa pievalo v tej piesni: Rez a
rubaj do jadra!). Ale pripada mi to ako tak stresteny a
experimentuhodny napad ako tie vnutorne fraktury.

Kazdopadne, zohnal som si ojazdene elektrody zo zvaracky, nove su uz
na ceste ku mne, tak skusim nejake to blyskanie, len co kupim kybel
tranzistorov na odpalovanie v menici.

Dňa 11. júna 2014 0:08, Jan Waclawek <konfera na efton.sk> napísal/a: