Polovodičová klimatizace

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Úterý Červen 10 18:45:29 CEST 2014

Dne 10.6.2014 13:09, Alexandra Svobodová napsal(a):
> Dobrý den,
>
>     ta současná vedra mne přivedla k myšlence vzít takovýto článek
> http://www.gme.cz/m-tec1-12730-p601-013 mohutný chladič, asi docela
> slušné trafo a malý ventilátorek a celé to dát do nějaké krabičky a
> mít třeba v ložnici.
>
>     Jak moc by taková věc dokázala ochladit vzduch v místnosti 2 x 4
> metry s vlastně normální výškou stropu a šikminou? Pokud budu chtít
> topení, tak 300W by mi stačilo takovou místnost vytopit, ale jak je to
> s chlazením?

300W na "peltierech" urcite ne. Ma to mizernou ucinnost. Kolega ve firme
stavi takove "lednicky"  - akce "free cooling" -pro akumulatory na
zakladnovych stanicich, aby tam nemusela bezet klimatizace ( drahy provoz)
Takze v bunce je treba 40-50 stupnu/ nekdy i vic :-) ( technologii to
nevadi) a peltier ochlazuje baterky na potrebnych 20-25stupnu . A 200W
staci pro objem cca 1m3, ve kterem jsou ty baterky a jeste ta "lednicka"
je obalena cela polystyrenem.

A vy mate 15-20m3  :-(