malý Li-ion charger na 1-2 ks 18650

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Úterý Červen 10 10:58:34 CEST 2014

Ahoj,
udělal jsem zkušenost s dvěma kusy nabíječek a zatím jsem dost zklamán.
Možná moje blbost, že jsem začal od nejlevnějších. Nějak mě nenapadlo,
jak moc se to dá podělat:

MTLC-04200-1000
http://www.ebay.com/itm/181273612286?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2648
nabíječka na 1ks 18650
• ani náhodou to nedává 1A, ale jenom cca 200mA
• nabíjení končí na 4.26V :(
• uvnitř je použit chip HT3582DM	- asi menší verze
http://www.datasheet-pdf.com/datasheetdownload.php?id=785674
• asi účinnost nic moc - dost to topí a ZAHŘÍVÁ to baterku

HR-168AA
http://www.ebay.com/itm/201009301152?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2648
nabíječka na 2ks 18650
• obě šachty jsou natvrdo propojeny!
• nabíjení končí na 4.28V :(
• dává celkově proud cca 0.5A, ani náhodou 2x1A
• asi účinnost nic moc - dost to topí a ZAHŘÍVÁ to baterku
• při prvním nabíjení to prsklo, a bylo po jedné baterce

normálně používám Imax B6 a baterky šetřím nabíjením jenom na 4.1V jak
už se tady párkrát probíralo.
Moje představa byla sehnat malou nabíječku, pro příbuzenstvo, abych je
mohl obdarovat nějakou tou CREE svítilnou z ebay a baterek 18650 mám
nějaké zásoby...
Máte někdo typ na nějakou slušnější, která nabude baterky vyhřívat až
pufnou a nepřebíjí je přes 4.2V? Zřejmě tedy s odděleným zdrojem...
Zas by to neměl být univerzál jako iMax B6/Turnigy Accucel apod, ačkoliv
to tak může skončit, když nebude zbytí :).
--
Zito