Re: Přeshraniční platba do SK u ČS

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Úterý Červen 10 10:56:01 CEST 2014

Jedna se prece o normalni Euro platbu. Ta je vetsinou zdarna nebo za
minimalni poplatek Poridte si ucet u normalni banky a mate klid.

Michal Gregor

----- Original Message -----
From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, June 10, 2014 10:48 AM
Subject: OT: Přeshraniční platba do SK u ČS

Zdravím,
  bankovní otázky se tu občas vyskytují a je tu mnoho chytrých, dovolte
proto
následující dotaz nezkušenému v této oblasti :-)...
  Potřebuji zaplatit určitou částku na Slovensko (v Euro) do Tatrabanky z
běžného účtu u ČS.
  Mám k dispozici IBAN/SWIFT.
  ČS nabízí ve svém servisu24 2 možnosti:
  - Přeshraniční platba v EUR. Ta by mi vyhovovala, jediný problém je v tom,
    že poplatek za převod jede v režimu SHA (sdílený) bez možnosti změny a
já
    nevím, kolik tedy příjemce skutečně dostane a kolik si strhne banka.
  - Zahraniční platba. Tam si mohu nastavit cokoliv včetně měny a mohu i
volit
    způsob úhrady poplatku (klasicky OUR, SHA, BEN), takže pokud bych zvolil
    OUR, vím, že dostanou částku, kterou v příkaze vyplním.
  Nevím, jaký způsob zvolit. Logicky bych očekával tu "přeshraniční platbu",
ale mate mne tam to SHA. Nebo mám přidat nějakých 5 Eur navíc, aby se to tím
pokrylo ? Kolik takový poplatek (při částce do 100 Eur) vlastně dělá ?
  Zdraví Pavel