Kdy se kondik zahriva ?

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Neděle Červen 8 10:50:20 CEST 2014

Ideální kondenzátor se nezahřívá. Ten reálný se zahřívá proto, že elektrody nejsou supravodivé a v dielektriku (předpokládám, že čím víc vysokokapacitní to bude, tím hůře) vznikají také ztráty. Ty ztráty se v obou prvcích dějí při změnách, když se připojí DC, neteče žádný proud a molekuly dielektrika taky nehýbou svými dipóly, takže k žádným ztrátám nemůže docházet. Proto a) je správně a c) také, čím vyšší frekvence, tím větší zahřívání.

Jakub Šerých