cheap thermocam

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červen 5 17:32:48 CEST 2014

Mně to přijde jako zajímavý nápad. Jenom bych tam místo holého
senzoru použil rovnou IR teploměr, ty se dají (s jednoduchou optikou)
koupit docela levně.

Ty 2 minuty na snímek je sice docela dost, ale na kontrolu běžných
statických objektů by to mohlo vyhovět (v zimě kontrola tepelného
vyzařování bakáku nebo aspoň oken, vyzařování tepelných zásobníků,
kontrola, že se něco nepřehřívá a elektroinstalaci pod napětím atd.).

Jenom mi není jasné, jak se tam řeší problém rozdílné emisivity.
A to nejen u tohoto DIY zařízení, ale obecně u termokamer.
Mám IR teploměr, docela slušný s optikou 1:50. Hodně jsem si
od toho sliboval, ale v praxi je pro měření něčeho, co má povrch
z rozdílných materiálů, téměž nepoužitelné. A to už nemluvím o tom,
že na lesklé materiály je to nepoužitelné i když je to jednolitý povrch.

PL