Re: Relé je přepřehací stanice, nebo svicka hromnicka? (bylo: "Otazky testov ...")

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Úterý Červen 3 17:43:25 CEST 2014

a) Já si taky takové řešení dokážu představit, dokonce jsem ho jednou
použil. Lezlo z toho 100 V zubatého sinu při 1 kHz a výkonu asi 150 W. Ale
stejně si myslím, že se cívky vždycky k něčemu budou používat:-)
c) Planckova frekvence se vyznačuje subjadernou vlnovou délkou. Těžko tedy
vyrobit součástku, kterou normálně prochází proud, když má být rozměrově
zanedbatelná proti rozměrům něčeho, co je zanedbatelné vůči jádru atomu.

Obecně, jestliže vezmu blábol, který někoho napadl, nebyl experimentálně
ověřen a je v rozporu s experimentálně ověřenými teoriemi, mohu tvrdit, že
je nepravdivý a takový zůstane, i když ho upravím, aby zněl vědečtěji. Jinak
bychom mohli nekonečně dlouho diskutovat o každém výtvoru choré mysli, či
třeba náhodného generátoru textu.

Co se paradoxu dvojčat a většiny lidí týče, tak lze s jistotou tvrdit, že ho
především většina lidí nechápe:-)

PH

Od: gatilo <gatilo na centrum.cz>
3.6.2014, 16:27:25
"a) jenze je tan i vyraz "bude postupne" coz je hodne neurcite a
je tam vyraz "zpracovani signalu" a je prinejmensim diskutabilni,
zda napajeci menic tam patri ci nikoliv.
Zdvojovace U se spinanymi C jsou docela bezne (ICL7660 MAX232)
A ten princip jde udelat i opacne, jako step-down. Dokazu si
predstavit, ze kdyz tech C a spinacu bude hodne a budou rizeny
nejakym inteligentnim algoritmem, mohou postupne nahrazovat dnesni
menice s civkou.
c) Einstejnuv paradox dvojcat je zatim realizovatelny pouze
teoreticky, presto o nem vetsina lidi nrpochybuje

--
nerealizovatelnosti."