Otazky testov z Majstrovstiev CR deti a mladeze v radioelektronike

Jozef Racek jozef_racek na tempest.sk
Úterý Červen 3 15:04:40 CEST 2014

+3dB napatovo je 1.414*Uin
+3dB vykonovo je 2xPin

Aky rozmer ma +3dB ? Aka je hodnota +3dB ?

Tvrdim, ze udaj v dB _NIE JE_ ani vzdy, ani vykon.

"Uroven signalu" je co? Napatie, prud, vykon, hostota impulzov, ...
cokolvek ine ???
V akych jednotkach sa uvadza uroven signalu ?

Ak mam signal "na urovni" +20 dB - to je kolko ???
Na ake napatie musim pouzit kondenzator, ak som signal zosilnil o +20
dB? Aky reprodktor musim pouzit, aby mi nezhorel, ked som signal
zosilnil o +20 dB ?
Neviem. A neda sa ani odpovedat, ked nemam vstupny udaj k comu sa +20 dB
vztahuje a je uplne jedno, aka je vstupna, alebo vystupna impedancia.
Ci su rovnake, alebo rozdielne.

Netvrdim, ze sa neda jedna vstupna hodnota prepocitat na inu vstupnu
hodnotu, ak existuje vztah medzi nimi ( v tomto pripade P=U^2/R )

Bell a mensia jednotka deciBell je POMEROVA jednotka.
Vysledok je bezrozmerne cislo a VZDY vztiahnuty na pouzite vstupne jednotky.

Je to "normalizacia" cisla voci menovatelu v logaritme.
Tvrdit, ze je to vzdy vykon je nezmyselne, nepravdive a prilisne
obmedzenie pouzitia pomeru.

Je to podobne ako napr. percenta, ale v logaritmickej mierke.

Ak mam zisk 10% tak je to kolko a coho? Je to vzdy vykon? Aj na ucte v
banke? Aj pri velkosti zobrazenia stranky napr. v textovom editore? Kde
v tomto pripade vystupuje rovnaka impedancia?

Dodo