Proudova sonda k oskopu - poradite ?

Úterý Červen 3 13:54:07 CEST 2014

Pokud clovek neni cita a staci mu mechanicky funkcni reseni tak nejde o nic
sloziteho v podstate by slo celou sondu vestavet do dreveneho kolicku na
pradlo :-) , (klasicka s proudovym transformatorem), problem je v
dostupnosti soucastek predevsim hall senzor s analogovym vystupem a vysokou
citlivosti je problem, druha problematicka soucastka je vhodne jadro pro
trafo,on nejaky bezny ferrit tak uplne nestaci.
Pak je otazka co od toho clovek chce, tedy frekvencni rozsah, proudova
citlivost a rozsah + jak moc linearni a presne to v celem rozsahu frekvenci
ma byt.
Pokud chcete merit 10A na 50Hz tak vystacite s preriznutym T130-26 z PC
zdroje a zesilovacem za 3Kc Kdyz vas zajima rychlost nabezne hrany 1mA s
rychlosti 10ns a chcete to "presne" tak to uz vyzaduje trochu jiny
material.
Tek ma v lespich zesilovacich k proudovym sondam AD5516 coz je 16 kanalovy
12bit DAC a temito 16 DAC se snazi linearizovat sondu napric frekvencnim
spektrem

Me zaujala sonda s primym merenim magnetickeho pole, fluxgate senzory se
zdaji byti velice zajimava vec.
Napriklad tohle asi znate
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7b/United_States_one_dollar_bill%2C_obverse.jpg
kdosi vyrobil sub niniaturni fluxgate s jadrem z slitiny s nagnetickou
permeabilitou pres 500000 a omotal ho civkou s20 zavity  delka civky radove
0,6mm, pak touto civkou jezdil nad oblicejem George a meril magneticke pole
zeme a tady je vysledek. http://i.imgur.com/8WUkql0.png
Oni me neprekvapuje, ze barva na dolarovce meni magneticke pole,ale ze tuto
zmenu lze merit pomerne jednoduchopu technikou, to je neuveritelne.