Re: Relé je přepřehací stanice, nebo svicka hromnicka? (bylo: "Otazky testov ...")

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Úterý Červen 3 13:01:09 CEST 2014

Občas některé otázky jsou lehce pro pobavení, samozřejmě také s tím, že kdo
se o obor zajímá, velmi pravděpodobně odpověď zná, nebo dokáže odvodit.

Potěšilo mě, že u následující otázky byly všechny odpovědi soutěžících
správné:

3. Vyberte pravdivé tvrzení:
a) Cívka je zastaralá součástka, která bude postupně zcela nahrazena DSP
zpracováním signálu.
b) Cívka se chová jako kondenzátor, kterému ve všech vzorcích prohodíme
napětí s proudem.
c) Cívka spolu s kondenzátorem může po vyladění na Planckovu frekvenci
čerpat energii z vakua.

Nesprávné odpovědi jsem našel na webu jakéhosi "alternativce" v sekci "Pro
odborníky" a ještě u nějakého "audioexperta":-)

PH

Od: Jaroslav Meduna <meduna na mikroklima.cz>

"

DD, ty testy jsou bajecne, treba otazka cislo 12:

Slovo rele, ještě před tim, než se začalo použivat pro jistou elektronickou
součastku, mělo ve francouzštině vyznam:

a) přepřahaci stanice

b) signalni oheň

c) svička hromnička

"