RE: Měření slunečního záření

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Úterý Červen 3 12:48:47 CEST 2014

Těm roslinám nejde o výkon, ale o počet fotonů. Je tedy vhodné měřit proud
na krátko, nebo při zatížení přiměřeně malým odporem. MPPT je rozhodně
nežádoucí:-)

Profesionálně se na to používají čidla, která mají na vstupu nějaký optický
prvek pro kosinovou korekci, takže výsledek nezávisí na úhlu dopadu. Pak je
filtr. Pamatuji si, že důležité bylo pásmo R/RF (red/far red) a pak ještě
něco širokopásmového. Byl k tomu i hezký sešitek s kalibračními údaji,
zajímavé bylo, že normální jednotky jsou v tomto oboru mikromoly na m2 za
sekundu:-) 1 čidlo ovšem stálo kolem 30 kKč.

PH

Od: Michal Grunt <michal.grunt na vynet.cz>

"Možná měřit aktuální dopadající výkon, ten zaznamenávat a pak to přepočítat
(nebo k tomu bude potřeba ještě nějaký jiný údaj případně čidlo?). Jak lze
snímače kompenzovat? Nedávno jste uváděl, že výkon fotovol. panelu je dost
závyslý na jeho teplotě (vyšší teplota nižší výkon).
Od: Hw-list [hw-list-bounces na list.hw.cz] za uživatele RV [vicek.radek na cpost.
cz]
No merit to samozrejme lze - je treba ty snimace ale teplotne kompenzovat.

A take zalezi co chcete merit - uvadite kWh coz je energie nebo chcete
merit jen okamzity dopadajici vykon v kW?

V pripade energie to musite nejak integrovat.

V podstate v pripade mereni dodane energie to dela kazdy lepsi solarni
regl - jen zde neni potreba ta teplotni kompenzace.
Ten muj ukazuje jak okamzity vykon tak energii:

http://www.cncnet.info/solar/index2.php

pro skarohlidy - ten MCU to kociruje nonstop uz 282 dnu bez zasahu
lidske ruky - 6.818h uptime. ;-)