Prodej cinskych elektro zarizeni v CR & certifikace

Martin Vancl tux.martin na gmail.com
Pondělí Červen 2 23:45:25 CEST 2014

Dne 2. června 2014 14:44 Jiří Nesvačil <nesvacil na posys.eu> napsal(a):
> Zdravim,
> podivejte se taky na mikrotik,pc engines  a podobne desky. Ty maji casto
> nabehano tisice hodin pod minus i nad plus celsia.
>
> Ty jednoduche prehravace, tv boxy, tablety atp. jsou vetsinou hodne osizeny.
> U tehle jednoduchych veci se nehledi na vydrz. Kvalita samotneho napajeni
> tj. od kondenzatoru pocinaje je velmi nizka jiz od navrhu.  Nemusi byt
> problem tedy jen v CE, ale aby to k necemu bylo.
> Jirka

Jedno zarizeni mi uz dlouho bezi na starem vyrazenem WRAP 2E1.
http://www.pcengines.ch/wrap2e1.htm (233MHz x86, 64MB RAM).
Par let jsem provozoval ALIX 2D2, ale uz je v kremikovem nebi. Novy
ALIX je finance hrozne drahy. Nejlevnejsi ALIX 3D2 vyjde na 2420Kc. A
to nepocitam CF kartu, zdroj a kryt. Pod 3kKc se nedostanu.
To same mikrotik, se vsim se pod 2500Kc tezko vejdu.

Provozovat to budu v mistnosti vzdy nad bodem mrazu. Koupim prehravac
v cesku a pokud se neco po..., mam zaruku.

Dne 2. června 2014 19:21 Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal(a):
> To na to chcete použít nějakou předvařenou distribuci Linuxu, nebo si
> to budete překládat ze zdrojáků?
> Obě ta zařízení vypadají zajímavě, to z ebay i to IPTV, protože obě mají
> hodně paměti. Já jsem zatím na takové distribuované řízení používal
> routery (hlavně oblíbený TP-link), ale tam je vzdy trochu těsno s pamětí.
> Nějaké ty senzory předpokládám připojujete po USB.
> Jinak by stály za zvážení možná i RaspberryPi nebo BeagleBone, ale
> to jsou jen desky bez krabiček (krabičky ale lze taky dokoupit).

Mam zkusenost s OpenWrt na starem wrapu (viz vyse). Na par dalsich
mistech mi bezi WiFi router s OpenWrt k plne spokojenosti.
Tentokrat ale budu potrebovat hodne RAM, odhadem tak minimalne 300MB.
Ta Androidi krabicka ma 1GB a system se bez problemu vejde do 30MB RAM
(bez nejake zvlastni optimalizace).

Uvazoval jsem o WiFi routeru TL-WR842ND za 870Kc ma 8MB flash a 32MB
RAM a USB. Musel bych tam mit OpenWrt a root oddil na USB flash disku.
O vykonu radeji ani nemluvim.

Raspberry Pi a hlavne vykonejsi klony jako Cubieboard jsou pekne, ale
pod 900Kc je nesezenu a musim mit jeste SD kartu, zdroj a krabicku.
Zase drahe a komplikovane.

Pred chvili jsem objednal jeden kus preharavace na testovani z ceskeho
e-shopu. 1498Kc vcetne dopravy. Dokonce ma stejny procesor, jako
Cubieboard2.
A doufam, ze vyrobek bude mit vsechny potrebne certifikace...

--
S pozdravem
Bc. Martin Vancl

e-mail:  tux.martin na gmail.com