Zahada pojistek

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Červen 2 11:50:55 CEST 2014

On Mon, 2 Jun 2014, RV wrote:

> [...]
> zajisteno 1f trafem 900VA na 400V (zapojeno mezi dve faze) - primar je jisten
> na obou privodech vyse uvedenymi pojistkami 6A (pojistkova skrinka je na DIN
> listu - vyklapi se obe sachticky najednou). Na sekundaru ma trafo dve vinuti

> Sekce 110V (jistena 4A trubickovou pojistkou) napaji jednak spinany zdroj
> 24V/8A a pak celou baterii civek stykacu a pak je zavedena na relatka, ktera
> ovladaji vyse uvedene prislusenstvi. Jen podotykam, ze v okamziku zapnuti kdy
> dojde k preruseni pojistky, neni zadne rele sepnute a napeti by tedy nemelo

Jestli trafo ktere ma na primaru 400V a pojistku 6A a na sekundaru 110V
s pojistkou 4A odpaluje ty primarni pojistky a sekundarni nikdy, nehledal
bych problem v casti pripojene na sekundar ale primo v trafu.

> Jeste jedna indicie co mi nejde do hlavy - z tech dvou pojistek shorela vzdy
> jen jedna - z cca snad 30ks to byla vzdy ta na prave strane - to se mi zda
> skoro neskutecna nahoda.

To nebude nahoda ale nejaky zkrat v primaru ktery nastane vzdy po
vychladnuti. Predpokladam ze vyhori ta pojistka co je na fazi a ne
ta co je na nulaku.

> Priznam se, ze krome nejakeho mezizavitoveho zkratu v trafu, me v podstate
> dochazi napady v cem by mohl byt problem.

Mezizavitovy zkrat by rovnomerne odpaloval obe pojistky. Tohle bude spis
smerem na kostru.

Zkuste nechat trafo vychladnout, odpojit pojistkami od site a pak na ty
primarni konce pres nejakou zarovku poustet 230V~ jestli se to nekde
prosekne a zarovka blikne. Eventuelne nejaky merak typu Megmet , nebo
udelat zdroj vyssiho napeti pro test . Aspon tak 1000V.