Rozdeleni LAN a telefonu

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Neděle Červen 1 09:38:11 CEST 2014

Zdravim,

konecne se mi podarilo zakabelovat barak a mam na par mistech i zasuvky pro
domaci telefonni rozvody s tim, ze z nekterych LAN kabelu je vytazeny modry
(stredni) par do vedle lezici RJ11. Potud jasne, ale co s tim na druhe
strane kabelu? Z provoznich duvodu (a cenovych take, samozrejme) mi kabely
nekonci patch panelem, ale RJ-45 kostkou, ktera je zatim zapojena primo do
switche a telefony zatim nejsou pripojovane nikam (nepredpokladam nejake
dalsi prestavby, takze jak to jednou zapojim, tak to snad i nadlouho
zustane).

Potreboval bych neco, do ceho zasunu RJ45 kabel a z toho oddelim ten modry
par, tedy neco, co ma dve RJ45 zasuvky (vstupni, vystupni) a jednu RJ11
vystupni. Dela se neco takoveho, nebo je to potreba ubastlit? V pripade
bastleni by bylo nejjednodussi pouzit RJ45 dvojzasuvku a z ni si vytahnout
telefon kabelem s kostkou na konci primo k zacvaknuti do ustredny, jde mi o
to, jestli to nahodou neexistuje jako nejake profesionalnejsi reseni (uz jen
proto, ze "zbytecne" dvojzasuvky doma stejne nemam a kdyz uz je mam kupovat,
tak jestli bych nemel koupit neco, co je k tomu primo urcene).

Diky za kazdou dobrou radu.

Pavel Kutina