OT letovy provoz

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Čtvrtek Červenec 31 12:43:14 CEST 2014


On Thu, Jul 31, 2014 at 11:37:38AM +0200, Miroslav Draxal wrote:
> No ono je právě s podivem, že ty majáky jsou autonomní a jejich vypnutí není
> žádná sranda. Dokonce jeden člověk, který dělá na Ruzyni opravy
> "bongů",prohlásil, že pokud to letí a neseberete se a neodstřihnete dráty
> majáku, tak to furt vysílá. 

Což ale neznamená, že neexistuje příčina, proč by transponder
za letu nemohl přestat fungovat... Např. se tak mohlo stát vinou
technické závady, závady ve firmware, důsledek poškození kabeláže
požárem, atd.

P.T.

> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces at list.hw.cz] On Behalf Of Zuffa Jan
> Sent: Thursday, July 31, 2014 11:26 AM
> To: HW-news
> Subject: RE: OT letovy provoz
> 
> Nehram sa na blbeho :)
> Nesledoval som dianie ohladne letu MH350.
> Len ma napadlo, ze lietadla za stovky milionov dolarov lietajuce ponad
> rozlahle oceany nemaju domysleny system vyslania nudzoveho signalu. Taky
> jednoduchy a funkcny mal uz aj Titanic pred 100 rokmi. Nechcem vyvolavat
> dalsi flame. Je jedno ci lietadlo uniesli teroristi a vypli vsetky nudzove
> systemy alebo sa pokazil hlavny PC a obsluha uz nedokazala nic urobit. alebo
> prestal vysielat transponder.
>  Za tie peniaze by to mohlo cele fungovat lepsie
> 
> j.
> 
> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces at list.hw.cz] On Behalf Of Petr Tomasek
> Sent: Thursday, July 31, 2014 11:11 AM
> To: HW-news
> Subject: Re: OT letovy provoz
> 
> On Thu, Jul 31, 2014 at 08:52:24AM +0000, Zuffa Jan wrote:
> > Onedlho sa takto budeme kochat premavkou na cestach ...
> > 
> > Len nechapem, ako sa mohlo stratit malajziske lietadlo v oceane ked je 
> > presne vidiet kde sa ktore lietadlo nachadza
> > 
> > :)
> 
> Ach jo, to je provokace, nebo si tu skutecne hrajete na blbeho?
> :-(
> 
> To co vidite jsou informace ze "sekundarniho radaru", tj. kazde letadlo
> vysila informace o sve poloze a pohybu specialnim transponderem.
> Kdyz tento transponder vypnete (nebo se nejak poroucha), pak jste namydleni.
> Navic v pokryti pozemnich stanic, ktere signal transponderu prijimaji jsou
> "diry".
> 
> V pripade letu MH350 se stalo to, ze letadlu prestal transponder vysilat
> prave v oblasti nad morem bez pokryti pozemnimi stanicemi. Navic prave tam
> letadlo podle toho, co se vi, zmenilo smer a potom jeste nekolikrat, takze
> nakonec zrejme spadlo do oceanu tisice kilometru od puvodni trasy letu.
> Nebyt nekolika "pingu" mezi letadlem a satelitem Inmarsatu by se o jeho letu
> nevedelo temer naprosto nic.
> 
> Vice viz http://avherald.com/h?article=4710c69b
> 
> P.T.
> 
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list at list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list at list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list at list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 

-- 
Petr Tomasek <http://www.etf.cuni.cz/~tomasek>
Jabber: butrus at jabbim.cz




Další informace o konferenci Hw-list