OT letovy provoz
Zuffa Jan
ZuffaJ na cgc.sk
Čtvrtek Červenec 31 11:26:10 CEST 2014
Nehram sa na blbeho :)
Nesledoval som dianie ohladne letu MH350.
Len ma napadlo, ze lietadla za stovky milionov dolarov
lietajuce ponad rozlahle oceany nemaju domysleny system
vyslania nudzoveho signalu. Taky jednoduchy a funkcny mal uz aj Titanic
pred 100 rokmi. Nechcem vyvolavat dalsi flame. Je jedno ci lietadlo
uniesli teroristi a vypli vsetky nudzove systemy alebo sa pokazil hlavny PC
a obsluha uz nedokazala nic urobit. alebo prestal vysielat transponder.
Za tie peniaze by to mohlo cele fungovat lepsie
j.
-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Tomasek
Sent: Thursday, July 31, 2014 11:11 AM
To: HW-news
Subject: Re: OT letovy provoz
On Thu, Jul 31, 2014 at 08:52:24AM +0000, Zuffa Jan wrote:
> Onedlho sa takto budeme kochat premavkou na cestach ...
>
> Len nechapem, ako sa mohlo stratit malajziske lietadlo v oceane ked je
> presne vidiet kde sa ktore lietadlo nachadza
>
> :)
Ach jo, to je provokace, nebo si tu skutecne hrajete na blbeho?
:-(
To co vidite jsou informace ze "sekundarniho radaru", tj. kazde letadlo vysila informace o sve poloze a pohybu specialnim transponderem.
Kdyz tento transponder vypnete (nebo se nejak poroucha), pak jste namydleni. Navic v pokryti pozemnich stanic, ktere signal transponderu prijimaji jsou "diry".
V pripade letu MH350 se stalo to, ze letadlu prestal transponder vysilat prave v oblasti nad morem bez pokryti pozemnimi stanicemi. Navic prave tam letadlo podle toho, co se vi, zmenilo smer a potom jeste nekolikrat, takze nakonec zrejme spadlo do oceanu tisice kilometru od puvodni trasy letu.
Nebyt nekolika "pingu" mezi letadlem a satelitem Inmarsatu by se o jeho letu nevedelo temer naprosto nic.
Vice viz http://avherald.com/h?article=4710c69b
P.T.
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list