OT letovy provoz

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Čtvrtek Červenec 31 11:11:17 CEST 2014


On Thu, Jul 31, 2014 at 08:52:24AM +0000, Zuffa Jan wrote:
> Onedlho sa takto budeme kochat premavkou na cestach ...
> 
> Len nechapem, ako sa mohlo stratit malajziske lietadlo
> v oceane ked je presne vidiet kde sa ktore lietadlo nachadza
> 
> :)

Ach jo, to je provokace, nebo si tu skutecne hrajete na blbeho?
:-(

To co vidite jsou informace ze "sekundarniho radaru", tj. kazde
letadlo vysila informace o sve poloze a pohybu specialnim transponderem.
Kdyz tento transponder vypnete (nebo se nejak poroucha), pak jste
namydleni. Navic v pokryti pozemnich stanic, ktere signal transponderu
prijimaji jsou "diry".

V pripade letu MH350 se stalo to, ze letadlu prestal transponder vysilat
prave v oblasti nad morem bez pokryti pozemnimi stanicemi. Navic prave
tam letadlo podle toho, co se vi, zmenilo smer a potom jeste nekolikrat,
takze nakonec zrejme spadlo do oceanu tisice kilometru od puvodni trasy letu.
Nebyt nekolika "pingu" mezi letadlem a satelitem Inmarsatu by se o jeho
letu nevedelo temer naprosto nic.

Vice viz http://avherald.com/h?article=4710c69b

P.T.




Další informace o konferenci Hw-list