SELV, PELV (bylo Izolacni pevnost dotykove vrstvy LCD?)

Evzen Horna ehorna na cmail.cz
Úterý Červenec 29 17:13:44 CEST 2014

Ano, to vse je mi jasne. Protože vsak nemohu provest testy napriklad na elektrickou pevnost mezi primarni a sekundarni casti, memohu jednoznacne urcit, zda je vystup bezpecny. Pri revizi se provadi testy izolace na 500V, ale podminkou pro SELV/PELV je pevnost 3kV. Mereni dotykového proudu to také nezaruci. Pokud je na zdroji nebo v dokumentaci SELV ci PELV, pak je to jasne. Nekteri vyrobci to uvadeji, ale jen ojedinele. Na zdrojich tr. ochrany I to vetsinou není jak poznat. Nevim zda to nejak nezarucuje třeba splneni normy EN 60950, ta byva v dokumentaci uvadena.

EH

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of jurp
Sent: Tuesday, July 29, 2014 4:14 PM
To: HW-news
Subject: Re: SELV, PELV (bylo Izolacni pevnost dotykove vrstvy LCD?)

U PELVu bude propojen minus s PE. Takze to staci cinknout ohmetrem.
Dale by nemelo jit namerit zadne napeti mezi minusem a PE.
U SELVU muze byt (dle konstrukce zdroje) kondenzator mezi primarni stranou a minusem. Tady jde multimetrem namerit vuci PE nejake napeti.
Ono tam vzdycky jde neco namerit, i vinuti trafa ma nejakou kapacitu mezi primarem a sekundarem.

JURP