Letní OT na víkend / malý kvíz

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Červenec 26 07:41:16 CEST 2014

Zdravím,
 je léto, doba táborů a výletů, tak si dovolím malou příhodu s otázkou na
konci :-).
 Jednou jsme takhle šli, ještě když jsem dělal táborového vedoucího, v malé
skupince lidí, krásnou vlahou letní nocí. Už si nepamatuji přesně místo, ale
byla to taková cesta vedoucí poli a lukami v jen málo obydlené krajině.
Magické bylo ticho. Ani nejslabší vánek, v blízkosti žádná dálnice ani jiná
komunikace, i letadla si nějak dala oddech... Tehdy jich taky tolik nelétalo.
To ticho bylo skutečně tak úžasné, že jsme ani skoro nemluvili a šli co možná
tiše, abychom si ho mohli vychutnat.
  Během chůze jsme náhle před námi uslyšeli vzdálený šum. Vycházel z jednoho
konkrétního místa, vidět samozřejmě nebylo nic. Znělo to skoro jako unikající
plyn, zatím se nedaly rozeznat podrobnosti, prostě bílý šum.
  Jak jsme postupovali, šum sílil, pozvolna nabýval na intenzitě, ale o to
byl záhadnější. Co to mohlo být ? Pomalu už jsme začali rozeznávat i opticky,
že skutečně před námi cosi je... A když jsme k tomu přišli, nestačili jsme
se divit. Ten šum byl tak silný a přitom konstantní, neměnný v čase, jako z
generátoru :-), v okolním tichu nečekaný, že po chvíli poslechu jsme měli
pocit, že jde o cosi neskutečného, jakási halucinace či porucha sluchového
nervu. Musím říci, že alespoň pro mne to byl úžasný zážitek a nikdy jsem už
nic podobného neviděl/neslyšel, možná proto, že už se tolik necourám po nocích
opuštěnou krajinou :-).
  Otázkou samozřejmě jest: Co to šumělo ? Napovím, že pro tentokrát jde o
naprosto netechnický objekt :-).
  Zdraví Pavel