ked uz sme pri tych zdrojoch...

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Středa Červenec 23 09:35:24 CEST 2014

Prajem Vam dobre rano pri rannom mitingu...

Rad by som zareagoval na Vase poznamky. Ak dovolite budem trochu obsirnejsi.

> On Tue, 22 Jul 2014, Andrej Jancura wrote:
>
>  Meraci transformator ma zvycajne nejake jadro. Jadro ma zvycajne
>>

> To je tak vseobjimajici ze se z toho neda nic pochopit.

Co sa na tom neda pochopit? Napisal som zakladnu pointu. Ale aby sme sa k
nej dostali, tak by sme si mali vyjasnit pohlady a vedomosti, z akych sa na
danu problematiku pozerate Vy a z akych ja.

Takze z predchadzajucej komverzacie s p. doktorom Valuchom, by som urobil
zaver, ze Vy ste uz dopredu vedel ako sa dane DC meria transformatorom, a
preto ste sa rovno spytal na konkretnu vec, meranie cez posun v amplitudach.

Ja na rozdiel od Vas, som netusil ako sa da merat DC prud transformatorom
do vcerajsieho dna, pokial p. doktor neukazal fotky a nepovedal, ze tym
meria DC prud. Takze prve nad cim som rozmyslal, ci vobec existuje nejaky
mne znamy pripad, kde by teoreticky v systeme pracujucom vyhradne na
zaklade casovych zmien, teda derivacia toku podla casu, existovala DC
zlozka. Voila a taky pripad teoreticky existuje... Nelinearita budena
harmonickym signalom...
No a odtial je uz len maly krok ku vsetkemu ostatnemu. Mimo ine material
daneho jadra transformatora by mal mal mat co najmensi rozdiel medzi
krivkou prvotnej magnetizacie a BH krivkou...

Takze moj bonus k platu je za to, ze uchadzac o tomto vie. Druhy bonus by
som dal za optimalizaciu navrhu s ohladom na pcb, ktory spominal Jarda
Lukesh vo vlakne o jeho Knightriderovi.

> Uzitecne byly ty linky co poslal p. Valuch - dva toroidy vedle sebe
> kterymi prochazi vodic s merenym proudem .

Ano s tym s Vami suhlasim. Aj ja som si po dlhom case nasiel nieco pre mna
nove a zaujimave. Rad by som sa ale p.doktora spytal, ci to ten pan, co
robil tu druhu prednasku, robil sam, a kolko mu to vsetko vlastne trvalo,
kedze aj v Cerne ako vyskumaku musia riesenia jednotlivych uloh odsypat...
A z fajnovosti, ktore su pospominane v tej prezentacii, myslel naozaj na
kazdy detail.

> Na kazdem je namotane
> vinuti ale opacnym smerem do ktereho se pousti stridavy proud a
> vystupy tech vinuti jdou na snimaci odpory. Na nich diferencialni
> OZ snima rozdil (cilem je nula) a podle odchylky vyrabi kompenzacni
> proud do vinuti ktere jde pres oba toroidy s cilem vynulovat DC
> mag. tok .

Takze DC zlozka Vam musi nieco s tym meracim transfomatorom urobit...

Mimochodom p.doktor sa uz v minulosti pytal na meranie leakage medzi
zeraviacim anodovym prudom a prudom v katode. Najdete to v archive. Tam
bola uloha podobna. Vtedy som mu odporucil knihu, ktoru napisal isty
holandan s takym srandovnym menom. A netusim co jeho meno znamena v
slovencine,  Ale mozete sa na to pozriet z uhla anglickeho alebo uhla
nemeckeho jazyka. On je totiz jednym z tych guru, ktory o emc nieco aj
vedia.

Na tej prezentacii v druhom clanku sa mne osobne najviac paci jeden z tych
poslednych obrazkov, kde sa riesi taka fajnovost ohladom merania, emc a
lvd...

> Pri nulovem DC zrejme nedochazi ke zkresleni pulvln stridaveho proudu
> takze z obou stridavych vinuti leze stejny signal.

A sme pri tom, co je asi Vas problem. Vy ste urobil krasnu obvodovu
analyzu, z obrazku v druhom clanku, ale zrejme moc nerozumiete tym obrazkom
na prvej strane v clanku prvom, s takymi tymi krivymi ciarami...

Ja som povedal v svojej reakcii, ze vo vysledku musi byt spektrum. A ako si
uz realizujete meranie spektra, to necham na Vasej fantazii. Nechce sa mi
browsovat po stranke Vasej univerzity, ale predpokladam, ze ste tak asi
sarza s PhD, mozno viac. Takze by to nemal byt pre Vas problem. Kedze viem
z internetu, ze Vasa univerzita nie je ziadna tretia trieda, ked chodite
prednasat na konferencie na vychodne, alebo je to zapadne, pobrezie. Takze
viem, ze na Vasu univerzitu nadavaju vo Vasej krajine nepravom...

Prajem pekny den,

A.

p.s.: Aj na moderovanych diskusiach sa da co to nove naucit... :) Aj ked
neviem, ako urobit z mojej hypotezy s pravdepodobnostou N% Vasich 100%.