Tesneni remene pojezdu extruderu pro Rebel 2 - Zahradnik se bavi

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Úterý Červenec 22 21:23:03 CEST 2014

Původní zpráva ze dne 22.7.2014 od Petr Labaj:

> Je vidět, že už jste se s 3D tiskem sžil, že Vás jako první řešení
> napadlo něco vytisknutého. Když jsem se na to video díval, tak mě po
> shlédnutí toho začátku okamžitě napadlo, že to chce utěsnit kouskem
> plechu, plastu nebo aspoň papundeklu, ale něco tisknutelného mě
> nenapadlo.

Mně ten plech napadl také a dokonce jsem ho tam nacpal. Ale vypadalo
to dost blbě a nelíbilo se mi to. Navíc problém byl v tom, že jsem ten
plech nedokázal úplně přesně umístit tak, aby se řemen neposunoval
kolmo. Potřeboval jsem ho dostat doprostřed. Proto jsem vymyslel tento
díl, protože za prvé zajišťuje ono utěsnění proti vytažení a za druhé
zajišťuje centrování řemene, protože ten je mezi výstupky.

Zatímco s plechem jsem si dost vyhrál a vždycky byl řemen nějak šikmo,
tohle řešení je velmi jednoduché, přesné a snadno aplikovatelné. Strčí
se dovnitř snadno a je to tam přesně tak, jak to má být.

Ale ano, pravdou je, že poslední dobou vždycky přemýšlím, jak bych
všechno mohl vyřešit pomocí 3D tiskárny :-)))

> Jinak je to teda dost nešikovně řešeno. Co jsem koukal na nějaké
> starší tiskárny ještě ze závitových tyčí, tak tam se protikus toho
> řemínku přitahoval šroubkama, a pak se ještě ten řemínek jiným
> šroubem napínal. To mně naopak přišlo dost šikovné.

Jo, taky mi to nepřipadá jako geniální řešení, ale zase když se vžiju
do autora tohoto projektu, tak ono není jak to tam přišroubovat. Ta
mezera je trochu větší proto, že on používá nějaké jiné řemeny, které
jsou vyšší. Na ty moje bylo třeba utěsnění.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem