ked uz sme pri tych zdrojoch...

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Červenec 22 21:04:09 CEST 2014

On Tue, 22 Jul 2014, Andrej Jancura wrote:

> Meraci transformator ma zvycajne nejake jadro. Jadro ma zvycajne nelinearnu
> charakteristiku a ma istu hystereziu. Potom si staci uz len spomenut na
> tazke hodiny matematiky, konkretne na diferencialne rovnice... Z toho si
> staci zapamatat, ze za istych podmienok vznika okrem spektra aj dc posun. A
> bonus je za to, ze el. obvody funguju zvycajne aj reciprocne, t.j. dc vam
> vytvori aj spravne spektrum... :)))

To je tak vseobjimajici ze se z toho neda nic pochopit.

Uzitecne byly ty linky co poslal p. Valuch - dva toroidy vedle sebe
kterymi prochazi vodic s merenym proudem . Na kazdem je namotane
vinuti ale opacnym smerem do ktereho se pousti stridavy proud a
vystupy tech vinuti jdou na snimaci odpory. Na nich diferencialni
OZ snima rozdil (cilem je nula) a podle odchylky vyrabi kompenzacni
proud do vinuti ktere jde pres oba toroidy s cilem vynulovat DC
mag. tok . Pri nulovem DC zrejme nedochazi ke zkresleni pulvln
stridaveho proudu takze z obou stridavych vinuti leze stejny signal.