Tester tvrdosti zdroje

Petr King petr.king na atlas.cz
Úterý Červenec 22 12:29:31 CEST 2014

Ahoj,
nemate nekdo nahodou v zalozkach, nebo v matne pameti tip na co
nejjednodussi zapojeni, ktere by fungovalo jako proudovy tester zdroje?
Potrebuji abych dokazal snadno overit, zda zdroj dokaze dat proud 500mA
a ve spicce 1A. Takze nejaky vykonovy odpor, zenerka + LEDka a pak
pripojovat treba na 1mS pres mosfet druhy odpor a sledovat, zda klesne
napeti pod urcitou mez pri spickach 1A.

Napada mne zapojeni s operakem jako oscilator + komparator a nejaky
klopny obvod. Neni to zbytecne slozite? nesla by nejak vtipne vyuzit
treba 555, nebo dvojice tranzistoru? Na analogovou elektroniku nejsem
zadny velky odbornik, takze hodne veci delam asi zbytecne slozite, ale
prijde mi, ze s komparatorem dokazu nejlepe vyhodnotit mzikovy pokles
napeti pod nastavenou uroven a shodit jim nejaky klopny obvod, ktery
rozsviti LEDku "slaby" :-)

Pokud mate nekdo tip na zapojeni, kterym bych se mohl inspirovat, at
nemusim cely vikend laborovat, bych byl vdecen.

P.