Mereni tlaku MS5611

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Červenec 20 18:50:01 CEST 2014


| From: "Pavel Kutina" <hw na prelude.cz>
|
| Ono to, co ukazuje GPS, je pro pilota hezke divadlo, ale jinak uplne k 
| nicemu. Ano, ukazuje polohu, takze se v neznamem terenu neztrati 
| (pomerne usmevny argument, pilot musi vedet, kde je - a pokud leti nad 
| morem bez orientacnich bodu, tak i potom ma systemu pro orientaci vic, 
| ale malovani GPS puntiku na mape mu nic nebrani).

Nikdo nevíme, jak to bylo. Ale možná by to jednomu Malajskému letadlu
nedávno tak úsměvné nepřislo. Ale i bez tohoto zvláštního případu bylo
ztracených letadel už pěkná řádka.

| ale ve vzduchu mne zajima rychlost 
| vuci vzduchu, nikoli vuci terenu - kdyz vam fouka do zad, mate vuci 
| oklnimu vzduchu vyrazne nizsi rychlost, nez kdyz vam bude foukat celne - 
| padova rychlost zavisi na proudeni vzduchu kolem kridel, nikoli na trom, 
| jak rychle ubiha krajina dole.

Ano, to asi celkem všichni víme. Ona ale rychlost dopravního letadla
v cestovní výšce je o dost vyšší, než rychlost vzdušného proudění.
Takže zamozřejmě vzdušnou rychlost mi GPS přesně nezměří, ale
i při tom zkreslení (a navíc při znalosti odhadovaného proudění od
meteorologů a podle doposud uskutečněného letu) je přesnost určitě
dostatečná na to, abych nešel pod pádovou rychlost. Což se při
nefunkčních Pitotkách již opakovaně stalo.

| No a co vyska? Velmi usmevne...
| Ze se vam bude poloha menit o plus minus dvacet metru? A ze se vam bude 
| i vyska menit o plus minus dvacet metru? No a co podle toho chcete 
| navigovat? Dospele letadlo v poslednich metrech?

Ne, podle toho chci navigovat letadlo tak, abych to nevzal do vrcholku nějaké
hory (viz opět některé havárie v minulosti).

Jinak zrovna měření nadmořské výšky je moje oblíbené hobby, protože
pro mnou provozované sporty (kolo a hlavně brusle) to rád sleduju.
A se slušným GPS modulem a rozumným zpracováním to není tak dramatické.

PL



Další informace o konferenci Hw-list