STM32F0 periph. library

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Středa Červenec 16 20:12:43 CEST 2014

Ale jo, jenže přes zimu jsem si hrál s C++, tak jsem zkoušel napsat ty
periferie jako třídy. A tak jsem zjistil, že to není až taková věda, ty
periferie jsou udělány docela chytře. Třeba GPIO - stačí zavést přes RCC
hodiny, dát vědět pinu, že je to výstup a v podstatě je hotovo. Pak
teprve můžu zkoumat, jestli potřebuji menší rychlost nebo zapnout
pull-up-down, open-drain atd.. Většinou ne a tím ušetřím místo ve flash.
Ta knihovna je až moc obecná, což může být lehce matoucí.
No a když napíšu periferii jako objekt, chci aby se vše chovalo jako
objekt. Proto ta bitová pole. To je vše.
I když GPIO není dobrý příklad, tady bitová pole použít nelze kvůli
adresaci bitů (nebo skupin). Ale u ostatních periferií to jde docela
dobře, většinou je nutné nastavit jen pár bitů a je to.

Mrazík