STM32F0 periph. library

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Úterý Červenec 15 16:31:54 CEST 2014

Pěkné, vidím, že jsme postupně dospěli ke stejnému řešení. QFN se fakt
dělá líp, nemůžou se mu ohnout nožičky, protože je nemá.
Co se týče té periferní knihovny je dobrá tak pro začátek, je čeho se
chytit. Ale používat se mi to opravdu nechce. Ve většině sporných
případů stejně musím otevřít referenční manuál a postupovat podle něj.
Dokonce to došlo tak daleko, že jsem si přepsal i definice registrů do
bitových polí, protože když pak napíšu za názvem registru tečku, IDE mi
napoví názvy jednotlivých bitů a nemusím to pracně hledat.
Ale zase tak moc dobrý nápad to není, když použiji typ enum, zkrácený
jen na potřebný počet bitů, default je interpretován jako byte, což
nefunguje (překladač použije ldrb, strb a to se asi pro čtení/zápis
registru nehodí, blíž jsem to nezkoumal), můžu nastavit
-fno-short-enums, ale to se zase pere s knihovními funkcemi. To jen tak
na okraj, kdyby si s tím někdo chtěl hrát, v bitových polích je asi
lepší enum vůbec nepoužívat. Což zase postrádá to kouzlo přesně
definovaných a typovaných hodnot.

Mrazík