Proudova zatez pro testovani zdroju

Michal Grunt michal.grunt na vynet.cz
Pátek Červenec 11 11:37:55 CEST 2014

Dal jsem si dohromady tohle dle:
http://www.tosi.cz/elektro/el_zatez.html

Zatím to mám na dvou plošňácích (zdroj + ostatní) na stole a čeká to na zabudování do krabičky. Funguje to docela dobře. "Složitost" zapojení je dána hlídáním teploty chladiče, spínáním ventilátoru a přepínání na pulzní provozu. Jinak je to asi klasické zapojení. Chladič+vent. mám ze starého počítače z CPU (podobně jako je to v odkazu).

Od: Hw-list [hw-list-bounces na list.hw.cz] za uživatele Michal Gregor [a2x1nptda8 na email.cz]
Odesláno: 9. července 2014 10:14
Komu: HW-News
Předmět: Proudova zatez pro testovani zdroju

Zdravim,
zkousim zdroje na dratovem potenciometru. Ale neni to ono - mam ruzne
napeti. Na 3V je odpor zateze velky a na 12 V naopak moc maly.

Chtelo by to nejakou elektronickou zatez. Nasel jsem drahe pristroje nebo
slozite zapojeni s procesorem. Chtelo by to neco jednoducheho s tranzistorem
na chladici a regulaci  potenciometrem. Zdroje mam vetsinou od 3V do 20 V.
Proud do 5 A.
Nejlepe neco hotoveho za levny peniz. Klidne i starsi,

Michal Gregor