Doporucte osciloskop

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Úterý Červenec 8 14:17:02 CEST 2014

V texte:

> [...]
> jednou za uherak a neni nic sloziteho si na to postavit bastl s jednocipem
> za par stokorun, ktery mi dovoli si libovolne rozsirovat kanaly a menit FW
> :-) Priplacet kvuli tomu 10 tisic za osciloskop je plytvani penezi.
>
> Protoze mam pro osciliskop pomerne chude vyuziti, nenasel jsem nic lepsiho v
> pomeru moje pozadavky / cena, nez ten DS1052.
>
> Mam jen tri oktazky :
> 1)Muze mi nekdo potvrdit, ze je to dobra volba a ze mi pro mereni
> neperiodickych prubehu, jako jsou ty poklesy napeti pri spickach, apod. bude

Neviem ake su Vase naroky. Mne to staci. Par
zdrojov/generatorov/vselicoho som s tym odlaboroval a ozivil, ako v
praci, tak uz aj doma.
Samozrejme, vzdy sa moze pritrafit niekto, kto Vas bude presviedcat,
ze to, co potrebujete domace bastlenie je osciloskop v cene slusneho
auta.

> 2)Vyrobce udava pamet 1M. Co to pro mne znamena? Chapu, ze se ta pamet deli
> jeste mezi oba kanaly. Pokud pouziji jen jeden, mam k dispozici cely 1M?
> Nemam nastudovano, jak to mereni konkretne probiha a kolik pameti
> spotrebuje, je to urcite zavisle na merenem kmitoctu a rozslisovaci
> schopnosti. Dostanu do te pameti aspon par sekund prubehu? Da se casovka
> zpomalit tak, aby osciloskop umel vykreslit treba i krivku vybijeni
> akumulatoru?

Nemam ho po ruke, ale na akumulator to bude IMHO prilis rychle, teda
pokial sa nebude jednat o vybijanie radovo v jednotkach sekund :-) Na
akumulatory som si urobil ine zariadenie, ale o tom inokedy.
Tazko popisat to na co sa pytate. Uplne idealne by bolo si ten
osciloskop "ohmatat" aby ste mal predstavu kolko sa tam toho zmesti.

> 3)Kdyz budu chtit zmerit spicku / pokles napeti a nastavim si triger na
> sestupnou hranu (da se limitovat nejak i citlivost?), dokaze mi to
> zaznamenat i rekneme vterinu pred tim poklesem, nebo zacne ukladat az kdyz
> prijde trigger?

On ten osciloskop vzorkuje asi stale, takze ked pride triggrovacia
podmienka, ma nieco navzorkovane, teda moze vykreslit aj to, co sa
dialo pred podmienkou. Je to par obrazoviek pred a po. On ten
osciloskop funguje defaultne v nejakom rychlom rezime, kde ma pamate
menej, da sa prepnut do pomalsieho vzorkovania (tusim len 500Ms/s) s
vacsou pamatou, ale pouzil som to len parkrat v zivote. Ale spominam
si, ze v tom "dlhom" rezime som tu obrazovku scrolloval dost dlho kym
som sa dostal na koniec.

> Mozna by se pro hledani nejakych zaludnosti a proniknuvsiho bordelu hodilo
> jej doplnit nejakym starym analogovym tektronikem, ktery vykresli i to, co
> digital nevidi, ale zase mi nedovoli videt a PROHLIZET SI poklesy napeti,
> spicky, apod., nebo se pletu? Z analogu jsem naposledy pracoval s nejakym
> BM556 a to uz je hodne davno :-)

Neviem. Ja som mal doma tri analogove osciloskopy (Tek 465B, nejaky
2x25MHz Philips a nejaky stary jednokanalovy Grundig) a citil som sa
ako bez ruky. Ked som nieco chcel zmerat, vzal som si to do prace na
ten blby Rigol, aj ked ma "vsetci" presviedcali, ze to co ozaj
potrebujem je nejaky dobry analogovy osciloskop (trebars Tek 465B) a
nejaky cinsky bazmek je blbost.
Asi ma kazdy ine priority a iny styl prace.

Jo, ale potom som vsetky tri predal a kupil si za ne ten Rigol a som spokojny.