Linearni loziska Velleman K8200 - Zahradnik se bavi

Pavel Brychta pavel.brychta na duhasys.eu
Úterý Červenec 8 12:13:37 CEST 2014

Hmm, tak to je odpověď na jednu z mých připravených otázek do telefonu...
Takže další - Petře dodáváš i různé druhy průměrů trysek (to vím - psal jsi
mi to včera, je to jen úvod pro ostatní...) můj dotaz tedy je jak je to s
vhodností jednotlivých velikostí pro materiály a hlavně Rebela? Přesněji -
co vlastně vybrat?

Díky

Pavel Brychta

-----Původní zpráva-----
From: Petr Zahradnik
Sent: Tuesday, July 08, 2014 11:59 AM
To: HW-news
Subject: Re: Linearni loziska Velleman K8200 - Zahradnik se bavi

Co se týká tisku, jsou velmi podobné, rozměry desky jsou 20x20 cm,
Velleman tiskne do výšky 20 cm, Rebel asi 18 nebo 17 cm. Tak vysoké
modely ale stejně asi nikdo běžně netiskne.

Konstrukce jsou trochu odlišné, Rebel 2 má dva motory na ose Z, v tom
se mi líbí víc Velleman, který tam má jeden motor, lépe se nastavuje,
jak už jsem psal, po spuštění tisku klidně sáhnu na spojku, otočím a
nastavím si výšku podle potřeby.

Velleman má extrudér s převodem, Rebel s přímým náhonem. Takže u
Rebela je potřeba víc topit, aby extrudér dokázal tlačit plast do
trysky, zatímco u Vellemana se dá tisknout při nižší teplotě. Zase ten
převod prý má vliv na přesnost dávkování plastu, ale to bych nějak moc
neřešil, problém s tím nemám. Díky tomu ozubenému kolu můžu tlačit
plast rukou, když potřebuji udělat výměnu, pročištění apod. To u
Rebela není, tam všechno jen přes elektroniku, tedy větší pruda.

Velleman jezdí stolkem v osách X/Y, tryska pouze Z, Rebel má stolek
posuvný jen v ose Y a hlava jezdí X a Z. Nevím, co je lepší, mně se
docela líbí, že u Vellemana mohu na trysku za chodu sahat, protože se
nehýbe. Ale není to asi zásadní.

Velleman v základu neumí pořádně ABS, protože má slabou podložku, je
třeba provést úpravy, které i nabízím. Na druhou stranu jakékoliv
úpravy se provádějí snadněji, protože celá konstrukce je pěkně
nastavitelná. Zatímco u Rebela je většina napevno a dost natěsno, pro
nějaké laborování tam není místo, je to prostě "na milimetry".
Velleman je větší a tak je to takové "vzdušnější" a přívětivé pro
různé úpravy a tuning.

Každá konstrukce má výhody i nevýhody, každý musí posoudit sám. Mám
obě tiskárny, dodávám obě tiskárny. Každá má svou cílovou skupinu.
Kdybych se měl teď hned rozhodnout, kterou z nich si nechám a kterou
vyhodím, nechal bych si Vellemana. Neříkám tím, že je Rebel špatný, to
vůbec ne. Protože jinak bych Rebela ani nemohl dodávat, nikdy
nedodávám něco, co je špatné nebo nefunkční. Je to dobrá tiskárna,
která je velmi levná (i vzhledem k použití levnějších součástí), udělá
dobře svou práci a přinese spoustu radosti. Jen prostě Velleman je
taková moje srdcovka, lépe se mi s ní pracuje a hodně jsem si ji
oblíbil.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem