Re[2]: CHEM: Převařená voda a minerály

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Úterý Červenec 8 06:12:50 CEST 2014

Tak mi to nedalo a zkusil jsem metodu vymražování.
Zde jsou výsledky.
Včera 21:00 dávám zmrazit plnou 1,5l PETku.Voda z vodovodu, centrální vodovod, oblast ZR zdroj vody Vírská nádrž,
Stejnou vodu bere prakticky Brno. Vodivost 270uS.
Než jdu spát okolo 23:00 po ledu ani památky.
Uvidíme ráno, když to bude moc tak to zopakuji.
Budím se v noci okolo 2:15 (právě přišel kocour a zaklepal na okno, že chce dovnitř) kontroluji stav PETky. Je to tak půl napůl.
Radši vylévám vodu, ráno by mohlo být pozdě. Necháván led rozmrznout.
Ráno okolo 5:00 zbývá ve flašce pár posledních kostiček ledu. Vodivost 170uS. Tudíž 65%. O kolik je to v přepočtu na soli nechám na chemiky.
Tudíž metoda funguje, akvaristé nekecali. Jen by to chtělo doladit.
Energetickou náročnost si jistě každý spočítá sám, je to v podstatě totéž co destilace, jen nemusíme mít kolonu. Mrazák je dnes už běžnou součástí domácnosti.
Osobně vidím největší problém si za 6-8 hodin vzpomenout a vyndat PETku z mrazáku.
Pavel Glajc