Zdroj 24VAC/DC na 4VDC 2A

Petr King petr.king na atlas.cz
Pondělí Červenec 7 14:42:13 CEST 2014

Ahoj,
resim pomerne atypicky zdroj. Potrebuju napajet GSM modul a nejakou
elektroniku kolem nej. ma to odber 50-300mA, ale ve spickach az 2A
(mikrosekundy). Protoze se to bude pripojovat k jiz existujicimu
zarizeni, kde je jenom 24V vystup z trafa, potrebuju, aby muj zdroj
akceptoval jak 24VAC, tak 12VDC (pro napajeni z 230/12V adapteru v jine
aplikaci).

Napadlo mne samozrejme pouzit klasicky LM2596 / 2576 se soucastkami dle
rozsahu - tzn. Vin 12-24V. Nemam ale se spinanymi zdroji moc zkusenosti
a proto nevim, jaky nastavit v designeru vystupni proud? 2A, nebo tech
typickych 300mA? Kdyz dam 2A, vyjde mi civka, ktera se mi nevejde ani do
krabicky. Pritom ty spicky jsou opravdu radove v mikrosekundach, cili mi
prijde jako hloupost dimenzovat ten zdroj na 2A, kdyz meritelny odber je
300mA. Jde spise o to, ze zdroj musi byt dostatecne tvrdy, aby se modul
pri vysilani a proudovych spickach nevypnul kvuli poklesu napeti - proto
se doporucuje velka kapacita blizko u modulu.

Ten muj modul bude provozovan ve dvou aplikacich - jednou napajeny z
24VAC , podruhe z 12VDC se spolecnou zemi, kdy bude propojeny s modulem,
ktery bude na stejnem napajecim zdroji.

Pokud obe (a tedy i GND v pripade napajeni 12V) budou vstupem diodoveho
mustku, nemuze to delat neplechu? Neni lepsi, dat tam nejaky jumper,
ktery pri napajeni 12V ten graetz vyradi? Nebudou se prenaset zadna
data, spise stavy, cili vystup jedne desky bude vstupem toho meho modulu
- muzu tedy pocitat s ubytkem na te diode v minusove vetvi, ale to by
pri signalech 12V nemelo vadit?

Diky za tipy, jak to resit a na co si dat pozor
P.