Co se mi libi na 3D tisku - Zahradnik se bavi

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Čtvrtek Červenec 3 12:24:43 CEST 2014

Původní zpráva ze dne 3.7.2014 od RV:

> no ja jsem uz prebral vsechny mozne provedeni tohodle systemu a
> naprosto to vyhrava svycarska Deltatower:

> http://deltatower.ch/en/technischedaten/

> je to dovedene do naprosteho minimalizmu - navic ja mam nekde doma
> haldu linearnich vedeni urcite pres metr dlouhych

Což o to, pěkné to je, taky se mi to líbí. Existuje několik takových
konstrukcí, už jsem se na ně díval před časem. Ale má to své mouchy.
Většinou na ta svislá vedení dávají řemeny a tak vlastně řemen svisle
drží celé rameno. Nemyslím si, že je to ideální, ale to je možná jen
můj názor.

Další problém vidím v nastavování takové tiskárny. Když začne tiskárna
tisknout a vidím, že je tryska trochu výš nebo níž, než má být,
normálně rukou otočím motorem osy Z a nastavím podle potřeby. Na
Vellemanovi mám jeden motor pro osu Z. Když je to Rebel, kde jsou
motory dva, i tam je to možné, prostě se otočí oba motory najednou.
Ale při této konstrukci to možné není, tam tedy nastavení musí být
naprosto přesné. Jinak bude tisk stát za prd. Za chodu to nikdo
nenastaví. No leda ještě že by se posouvaly všechny tři motory, pokud
je tam nějaký rozumný přístup, ale to už bude pěkná pakárna.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem