Re: CHEM: Převařená voda a minerály

gatilo gatilo na centrum.cz
Středa Červenec 2 22:33:53 CEST 2014

 2.7.2014, 22:17:14

Prevarenim ze z vody (ne zcela) odstrani/vysrazi mineraly rozpustne v kyseline
uhlicite, tedy predevsim uhlicitany Ca a Mg.
Klasicky chemicky postup zmekcovani vody je pomoci kyseliny stavelove,
ale pro pouziti napr. v zehlicce to ma sve uskali. Jednak je tzreba
kyselinu presne davkovat, aby vysledna voda mela neutralni PH, a
druhak, je treba vysrazene stavelany odstranit filtraci nebo usazenim
a slitim.
IMHO, pokud neni k dispozici jiny zdroj mekke vody, napr. destove nebo
mistni potok, je nejlepsim resenim reverzni osmoza.
Osmoticka jednotka (pripojuje se na vodovod) stoji cca 1500 kulatych a
vydrzi podle spotreby a tvrdosti vstupni vody i nekolik let. Vymenna
patrona je pak o poznani levnejsi. Nekdo tu pred casem referoval dobre
zkusenosti, v takovou jednotkou.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz