Co se mi libi na 3D tisku - Zahradnik se bavi

RV vicek.radek na cpost.cz
Středa Červenec 2 13:07:32 CEST 2014

Ahoj,

sice mam ted hromady jine prace, ale rozhodl jsem se do toho jit a
pomalu pripravovat veci - nicmene asi pujdu vlastni cestou - preci jen
mam vetsi moznosti a pristup k strojnimu vybaveni - nelibi se mi totiz
hlavne problematicky Z posuv na vetsine 3D tiskaren. Pujdu asi cestou
portalove konstrukce a Z bude resen posuvem stolku s heatbedem a
obrobkem vlastne "vytlackem". ;-) Ale tohle je jeste otevrena zalezitost.

Uz minuly tyden jsem si vsechno rozbehal na PC a vyzkousel i prenos
modelu ze SketchUpu do Repetieru a nechal vytvorit Gkod. Vsechno celkem
bez sebemensich problemu.

Mel bych jen par dotazu ciste praktickych:

  a) jaky je zhruba prevod. pomer v extruderu - kolik mm na otacku?
  b) jaky se ted pouziva nejbeznejsi prumer filamentu?
  c) a jaky k nemu odpovidajici prumer trysky v hotendu?
  d) v hotendu je nejaka komurka s vetsim prumerem nebo je to ciste
uvnitr jen zredukovany prumer filamentu na prumer te vystupni trysky?
  e) jak prakticky probiha zacatek tisku po zavedeni filamentu? tedy jak
se tiskarna dozvi, ze je v trysce uz nataveny material? spoleha se jen,
ze to tam rucne dotlacim co to jde a pak se to stiha odtavovat?
  f) jak se naopak z hotendu odstrani ten zavedeny filament?
predpokladam, ze to tam asi bude drzet jak to tam zatuhne kdyz tiskarnu
vypnes

asi tech otazek bude jeste vic...

Radek Vicek