Certifikace firmware z hlediska bezpečnosti

Petr Stehlik petr.stehlik na atlas.cz
Úterý Červenec 1 20:34:54 CEST 2014

Dne 1.7.2014 11:26, Tomáš Hamouz napsal(a):
> To už jsme zjišťovali, u nás to nedělá žádná.
> Dělají to Dekra v Německu a SGS v Anglii (ještě někdo v Itálii, ale ti
> to stejně přeposílají do Anglie).
>
> Na dotaz o podrobnosti jsme se dozvěděli "Držte se normy" :-(
>
> Nerad bych strávil měsíc přípravou dokumentace, o které se následně
> dozvím že je úplně špatně, tak sháním nějaký příklad.
>
> Tomáš

Také mne to čeká cca za půl roku. Prošel jsem některé díly EN61508, ty
praktické požadavky na sw, hw jsou celkem pochopitelné. Ale pak jsou tam
nějaké výpočty spolehlivosti, několik ukazatelů, a tam jsem nepochopil
kde vzít vstupní hodnoty. Příklady uvedené v normě jsou nepoužitelné,
neboť se dle mého dají napasovat na nějaké jednoduché zařízení z doby
kdy dvoutranzistorový přijímač byl extrémně složité zařízení. V závěru
je výpočet porovnáván hodnocen s něčím co nelze v dané normě nalézt,
tedy alespoň podle jména.
Takže uvidíme až to začnu dávat do kupy, zatím má hromádka závislých
norem výšku 20 cm.

K provedení dokumentace snad jen tolik, že pro jiný obor, pro zkušebnu
to připravujeme tak, že opisujeme čísla článků normy a jejich názvy
jako nadpisy a do textu popisujeme jak jsme daný článek naplnily
případně doplňujeme výpočty. Dodavme to takto na tři zkušebny, i v
zahraniční, a vyhovuje jim to. Nazývají to test report.

Držím Vám palce.