Akusticka impedance vzduchu?

Pátek Leden 31 09:15:47 CET 2014

Pro ty vyšší kmitočty není ani tak problém s akustickou impedancí, ale s
útlumem signálu ve vzduchu. Ten je silně závislý na vlhkosti. Těch 40
KHz je ještě použitelných na pár metrů, mám dojem že i nějaké první
televize měly ultrazvukové dálkové ovládání. 200 KHz bych spíš viděl pro
šíření v jiných materiálech, ultrazvuková defektoskopie chodí snad i na
1 MHz. I když na desítky cm by možná i těch 200 KHz ve vzduchu šlo,
možná né za mlhy.
Anděl