Akusticka impedance vzduchu?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Leden 30 21:14:04 CET 2014

Hm... "mate nekdo predstavu jak se meni akusticka impedance vzduchu s
frekvenci?" Prave si ctu Pratchetta a tahle veta jako by vypadla z Tezkeho
melodicna :)

Omlouvam se, nedalo mi to, ale padlo to jak ulite.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: Dracek Frácek
To: HW-news
Sent: Thursday, January 30, 2014 9:09 PM
Subject: Akusticka impedance vzduchu?

Pred cca rokem jsem si chvili hral s merenim rychlosti vetru pomoci
ultrazvuku.Nikdy jsem to sice nedostal do stavu pouzitelneho meraku, ale jak
se rika o duvod vice zkusit to znovu :-)

Puvodne jsem laboroval z 40kHz menici a i kdyz na poradne matematicke
zpracovani nikdy nedoslo bylo jasne, ze 40kHz menice maji zbytecne siroky
uhel vyzarovani a nizka f + "vysoka" hmotnost menice dela problemy pri
zpracovani. Zkratka chtelo by to menic o vyssi frekvenci.

Dival jsem se  k ciannum a nabizi 58kHz, ale nasel jsme u nich i 200kHz a
500kHz ultrazvukove mence.

500kHz menice jsou jiz docela draha sranda, ale 20Yanu za 200kHz neni tak
moc, bohuzel nemam moc predstavu jak se tak rychle mechanicke vlneni ve
vzduchu chova

mate nekdo predstavu jak se  meni  akusticka impedance vzhuchu s frekvenci?

M.