Nabijeni autobaterie

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Úterý Leden 28 17:39:40 CET 2014


Dne 28.1.2014 16:12, Alexandra Svobodová napsal(a):
> Dobré odpoledne,
>
>     a viděl jste už poslední, zatím, letošní PE? Stačila jen obálka :-)
>
>     Dovolím si drobnou doplňující otázku, potřebuje autobaterie 
> opravdu to vybíjení a nabíjení a nebo je to jen pověra a pokud bude 
> baterie hezky na poličce, připojená na takovýto udržovací nabíječ a 
> proud se z ní bude brát jen tehdy, pokud vypadne síť, nebo budou 
> probíhat nějaké experimenty. Staniční baterie jsou prostě drahé,

I u staničních baterií je třeba občas nějaký cyklus udělat. Moderní " 
rectifiery" zpravidla se dvěma sadami baterií umí udělat v nastavených 
časech vybití/nabití přičemž to měří kapacitu.
Baterka tak dodá větší výkon, než když je trvale "pod napětím" . Osobně 
jsem to testoval, protože jsem tomu moc nevěřil . Když staniční baterku 
před plánovaným vybíjením "procykluju"
je tam až o 20 procent větší kapacita. Tedy záleží na typu baterie, ale 
je to po cyklu vždy lepší. A pokud ne, vždy je v sadě vadný článek/ky.
> louhové jsou sice super, ale pro normální lidi téměř nezaplatitelné. A 
> vyřazené není kde mít, ani mýt, a taková autobaterie vypadá jako dobrý 
> kompromis.
>
> Saša Svobodová
>
>
> Dne 28.1.2014 15:36 Petr Labaj napsal/a:
> Je to moje lenivost, uz driv jsem planoval, ze si tam udelam nejake 
> najezdove
>> kontakty, na ktere se to pripoji samo. Ale nejsou lidi.
>>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list