Nabijeni autobaterie

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Leden 28 15:36:28 CET 2014

Rekl bych, ze ne za 8 let, ale tak za 18 nebo vic.  :-)
Podle mych praktickych zkusenosti tohle udrzovani baterce desne svedci.
Ja tam mam nejobycejnesi linearni adapter, za ktery jsem pridal LM317,
nastaveny na 13.7V + Uf oddelovaci diody. Adapter je samozrejme venku,
ten stabilizator jsem namontoval do auta.

Otec mel starou baterku 44Ah, uz ji chtel vyhodit (stari odhadem tak 6 a vice let).
Protoze potreboval nekam odjet, tak jsem mu do auta dal svou baterku a tu jeho
jsem si dal k sobe, ze si po ceste nekde koupim novou. Pak jsem na to ale nemel
cas a zapomnel. No a vysledkem je, ze tu jeho starou baterku vozim v aute uz dalsich
6 let. Doma to vzdycky pripichnu na ten adapter (mam garaz), konektor mam dostupny
zvenku. Je to moje lenivost, uz driv jsem planoval, ze si tam udelam nejake najezdove
kontakty, na ktere se to pripoji samo. Ale nejsou lidi.

Ta baterka v tomhle rezimu drzi fakt bezvadne. A je to 44Ah, auto je 2 litrovy diesel.
Docela srandovni kombinace.

PL

**************************************

From: Draček Fráček
To: HW-news
Sent: Tuesday, January 28, 2014 2:49 PM
Subject: Re: Nabijeni autobaterie

tak jsem musel doresit dobijeni. Napadali me ruzne silenosti vcetne procesorem rizenych veci s silenymi dobijecimi akgoritmy,ale nakonec to skoncilo, podle hesla, jednoduche, blbuvdorne, ucelne a tak jsem vzal spinany adapter 12V, upravil na 13.4V jakmile baterka vyleze na tech 13.4V tece ji cca 10mA+to co zere auto .
Tak ais tak, to dalsi uvidime za 8let :-)