Nabijeni autobaterie

Draček Fráček dracek.fracek na gmail.com
Úterý Leden 28 13:46:05 CET 2014


Je to o materiálu elektrod, puvodni olovene baterie s zaplavenymi
elektrodami meli elektrody ze slitiny olova a antimonu (cca 5%) takova
baterka ma velke samovybijeni az 1%/den proto se delali ruzne brikule typu
formatovani a vyssi nabijeci napeti, aby se dosahlo nizsiho samovybijeni.
Vyhodou techto baterii byla vysoka zivotnost elektrod, proste slitina kovu
je slitina kovu.Baterka snesla vyssi napeti .
V dalsi generaci se znacna cast antimonu nahradila vapnikem (3%) to snizilo
samovybijeni a odpar vody, tedy umoznilo konstrukci tzv. ""bezudrzbovych"
baterek. Nevyhodou je vyssi krehkost elektrod, proste vapnik s kovem moc
neladi. Dnesni bezne baterky.
Posledni generace, Bosh, tedy Varta cast vapniku nahradila stribrem, coz ma
zlepsit mechnickou odolnost elektrod. Treba Bären misto stribra pouziva
selen. No me stribrna vydrzela jen 6 let tak nevim, nevim :-), ale je fakt,
ze se vybila a mesic byla vybita.
------------- dal?í ?ást ---------------
HTML p?íloha byla odstran?na...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20140128/da5e0a9c/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list