Bezne sitove trafo na 100Hz

Neděle Leden 26 19:57:34 CET 2014

No to je zajimava historka, taky se divim - jednak jsem mel ATMEGA16
zapichnute v tom kontaktnim poli ktere jsem nasel, mam v krabicce par
kousku ATMEGA8, ktere misto toho pouziju (to ale nema JTAG a neda se
ladit) pak jsem nasel i dragon a trocha nostalgie zkusit takove retro
programovani ;-)
Ale vazne, atmel studio je dost OK, trosku me prekvapila naprosta
omezenost HW tech AVR, ale casovac 1 pro proste generovani PWM
modulovaneho sinusovkou vyhovel, i kdyz 8 bitova architektura je fakt
hardcore a deleni jsem musel z casovych duvodu vyresit takto presunem wordu:

void PrepareNextSamp()
{
     if (pwmNextValue != 0)return;
     PORTA |= 4;
     sinSamp = (int32_t)SinTable[pwmSampIdx]*pwmAmplitude;
     //sinSamp >>= 16;
     uint16_t *w = (uint16_t *)&sinSamp;
     w[0]=w[1];
     w[1] = w[1] & 0x8000 ? 0xffff : 0x0000;
     sinSamp *= PWM_AMP*2;
//    sinSamp >>= 15;
     w[0]=w[1];
     w[1] = w[1] & 0x8000 ? 0xffff : 0x0000;
     pwmNextValue = (PWMPERTYPE)(sinSamp) + (PWM_PER/2);
     pwmSampIdx++;
     if (pwmSampIdx >= PWM_RESOLUTION) pwmSampIdx = 0;
     PORTA &= ~4;
}

Takhle to stiha za 10us a to je OK. Ovsem 32 bitova architekture je fakt
uplne jinde a uz takove pitomosti delat nebudu ;-)
Jeste jsem nasel nejaky PIC24F16K101 ale po lehkem prohlednuti
datasheetu jsem zjistil, ze je vsechno strasne slozite a divne a zase
jsem ho odlozil do krabicky :-P

Jinak je to fuk, klidne bych tam ARM dal - je to jednorazova aplikace,
spis hobby, to nikdo nezaplati.