Baterka

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Sobota Leden 25 21:19:44 CET 2014

S dovolením taky přidám pár postřehů.
Co se týče výměny aku jezdím nadoraz, co to jde. Někdy na podzim 2011 mi kamarád věnoval aku, kterej je už prý slabej.

Měl asi tři roky, dolil jsem trochu destilky, nabil mimo auto a jezdím už třetí zimu. No zimu - to co je letos. Provozuju to tak, že když  při zapnutých blinkrech poznám při sešlápnutí pedálu plynu změnu frekvence blikání jde na nabíječku. (favorit 93) V zimě je interval tak měsíc poslední dobou to vypadá na 14 dní, možná se blíží konec. V létě klidně i tři měsíce vydrží. Jezdím denně, krátkou trasu - 8km, někdy dvakrát. Z hlediska aku je to asi nejhorší případ. Parkuju venku, v poměrně drsných podmínkách Vysočiny, na samotě u lesa. Opět pro aku ten horší případ. Nabíjím v autě kondenzátorovou nabíječkou. (kondíky v primáru trafa, jednocestný usměrňovač) Při posledním nabíjení se mi však stalo, že se začaly chovat divně hodiny. Po nastavení jdou, ale dojdou do celé a pak už ukazují furt stejnej čas.
Ještě je čeká MASTER RESET a pak - pudou. Stojí asi fakt za zamyšlení, jestli se fakt něco neděje při tom nabíjení v autě. Aku sice nedovolí zvýšení napětí, ale jen pokud je vše v pořádku. Vnitřní odpor aku roste (proto nabíjíme) a napětí na něm tudíž může růst. V mém případě třeba na napětí nabíječky naprázdno tj. asi 27V - teoreticky. Další faktor, který může vstoupit je přechodový odpor svorek. Nabíječku obvykle chňapnem na svorku aku, tudíž na instalaci vozu. Ale jinak jsem též názoru, že v autě je daleko větší bordel (altík, zapalování) a elektronika by měla vydržet. Jinak též hlídám hladinu elektrolytu, případně doplňuji. A dávám přednost klasice před bezúdržbovejma.Pavel Glajc

> Podle me odpojit baterku muze byt vice problemu nez nabijet v aute.
> Navic baterka podle me nedovoli aby napeti nejak zasadne vyskocilo.
>
> Pavel

A byla připojena správně? :-)))