napajanie LCD

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Leden 23 12:05:16 CET 2014

> TJ7660

Ano, toto je standard - klon ICL7660 pumpujuci potrebne zaporne napatie...
Na http://www.efton.sk/curious/lcd1602.htm je odfoteny standardny 5V
modul, ktory tam ma pren miesto (t.j. sa len osadi iny R na oscilator, da
sa tam ta 7660 a poprepajaju sa prepojky, a voila, mame 3V modul).

>ale sa mi zda ze ten obvod je dost horuci ked je to napajane z 5V.

Hm, nema prilis preco, ak to len nie je nepodarok...

>neda dobre nastavit jas chcelo by to asi este zapornejsie napatie ako zem

A ako sa ten kontrast nastavuje? Je na tom module nejaky trimer? Ma jeden
koniec na zemi a druhy na vystupe zo 7660 (pin 5)?

Tak tam prave mate zapornejsie napatie, nez zem. A to je prave nedobre.

Tie LCD (skla) sa robia tak, ze potrebuju voci VCC cca -4V plusminus
autobus. Takze pri napajani VCC=5V tam praveze treba nejakych cca +1V.

Takze ak je to zapojene tak, ako predpokladam, malo by stacit ten ICL7660
vyrazit, prepojit plosku pinu 5 s pinom 8 (co je VCC) a trimer vytocit
niekde blizsie zeme.

Foto by potesilo.

wek