Chronos - RF update

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Neděle Leden 19 21:51:27 CET 2014

On Sun, Jan 19, 2014 at 09:14:34PM +0100, Pavel Kutina wrote:
> Koukam, ze jsme ve stejne fazi neuspechu :)
>
> Pavel Kutina

Az na to, že mně to tak netrápí, anžto jsem si pořídil hodinky dvoje -
jedny na nošení a druhé na vývoj (chm, chtěl jsem ještě třetí záložní,
ale to už bylo po akci :-() a ty druhé mám permanentně rozdělané :-).

Až budu za 30 let v důchodu a budu mít trochu času :-))), tak bych si chtěl
stejně naprogramovat FW pro EZ chronos úplně od píky, protože se mi ten FW
od TI (ani jeho "klony") vůbec nelíbí. No a třeba pak naimplementuju
i update firmwaru přes RF.

Ale zatím mám důležitější věci k naimplementování. Například vymejšlím, jak
udělat automatické seřizování hodin přes RF (a USB stick připojený k serveru
a vlastnímu aktualizačnímu démonu, co bere přesný čas přes síť ;-),
s tím, že by se hodinky při tom automaticky i kalibrovaly :-).

Ještě vymakanější by bylo, kdyby ta kalibrace brala v potaz i teplotu :-)
(ale to by muselo teplotu furt logovat a při každé aktualizaci posílat na server
a ten by se z toho snažil dopočítat offsety pro různé teploty).

Jo a ještě by se tak dala automaticky kalibrovat nadmořská výška, anžto domácí
servřík typicky nadmořskou výšku nemění. Podle doby od poslední aktualizace
by pak hodinky odhadly typickou odchylku :-).

Anebo mám vymyšlený, jak mít nejdůležitější časové údaje (hodiny, minuty, sekundy,
den v měsíci a den v týdnu) zobrazny najednou - a to ve 24h formátu. Hehe, vlastně -
to je dobrej kvíz, ne? Schválně, kdo na to příjde :-))))

Každopádně nápadů mám stokrát víc, než času k implementaci :-D).

P.S. Když už jsme u toho, neměl by někdo chuť vytvořit vlastní USB RF stick,
nejlíp s nějakým AT90USB, či tak něčím a se SMA konektorem pro nějakou slušnější
anténu, tak aby člověk nebyl nucen používat to je pitomé "SimplicITy"?
Tj. něco jako je PanStamp ale s hardwarovým USB a pořádným RF konektorem?
CC1101 k sobě potřebuje jen kapku bižuterie a snad ten kousek VF cesty by člověk
uroutovat zvládl...

P.P.S. Můžete mi někdo říct, proč originální FW od TI (a zřejmě i všechny ostatní
klony) používají pro hodiny TIMER_A, když v tom procesoru jsou - jestli tomu
dobře rozumím - dvoje hardwarové RTC s možností kalibrace pouhým zápisem do určitého
registru??? Nebo mi něco uniká?

P.P.P.S. Nějak v té přehršli dokumentace nemůžu najít, na jakém taktu proces v hodinkách
vlastně chodí. Krystal jede na 32.768kHz, ale tuším, že procesor v sobě má PLL. Došel už
někdo z vás ta daleko?