Vadná ATMEGA16 ?

OK1UGA ok1uga na volny.cz
Pátek Leden 17 23:42:14 CET 2014

Dobrý den,

Po delší době se snažím o nějaký nový projekt s procesorem. Koupil jsem
ATMEGA16-16AU v GM electronic. Vyrobil jsem a osadil DPS, připojil
displej a nic - na displeji jen řady černých kostiček. Nejprve jsem si
myslel, že mám chybu v programu ale nahrál jsem ten program do demoboard
s ATMEGA32 a tam program normálně funguje a na displeji vypisuje
testovací text. Hledal jsem tedy HW závadu. Displej mám připojený k
PORTC.0 až PORTC.5. Osciloskopem jsem zjistil, že jsou vidět pulsy jen
na PC0 = DB7 a PC1 = DB6, ostatní porty byly v LOG0 nebo LOG1. Upravil
jsem program tak, že na celém portu C generuje obdélníky. A zjistil
jsem, že obdélníky jsou jen na PC0, PC1 a PC6, PC7. Vypadá to že PC2 až
PC5 jsou mrtvé. Nacházejí se trvale v LOG0 nebo log1 - každý v jiném stavu.

A proto se chci zeptat, zda je normální že porty takovým způsobem
odejdou ? Nejsem si vědom jakékoliv nevhodné manipulace, zkratu nebo
něčeho podobného. Byl k tomu připojený jen ten displej, nic jiného se na
těch portech nedělo. Co může vést k takovému zničení portů procesoru ?

Je mi jasné že je to spíš otázka pro křišťálovou kouli. Moje otázka by
měla spíš znít co může způsobit takové zničení portu procesoru ? Nerad
bych aby se situace po výměně procesoru opakovala. Nikdy jsem s
procesory žádné problémy neměl. Toto je poprvé co jsem narazil.

     Martin.